onsdag 3. februar 2010

Orden i sysakene

Eirik hinter ofte frampå om at han synes jeg er litt lite flink til å rydde strikke-/hekletøy på plass i stua. Det ligger gjerne på bordet eller hylla bak sofaen, for jeg må jo ha det lett tilgjengelig, det må vel alle skjønne?? Men jeg skal gi han litt rett da. Det ser rotete ut med tre-fire garnnøster i ulike farger, strikkepinner, heklenåler og minst to pågående prosjekter liggende utover i stua. Etter en svipptur innom RødeKorsbutikken her i byen i dag kommer den irritasjonen til å bli historie. Jeg falt for et lite, delvis hjemmelaget bord, med oppbevaring under! Mamma så det og fortalte at hun hadde et akkurat likt bord på hybelen sin da hun studerte i Tromsø for 30 år siden. Hennes hadde bastkurv under, og jeg tror egentlig det har vært det på dette også, for kassen under er hjemmesnekra av finérplater. Litt misfarga er den også, og selve bordplata har et par ringer etter glass/kopper, så det blir nok et strøk hvitmaling. Innredninga i skuffa var kjekk, med en liten hylle for å ha nåler, strikkepinner, heklekroker, trådsneller, saks osv. Gleder meg til å fylle dette med alle mine prosjekter!

Egentlig slo jeg to fluer i en smekk, for vi har lett etter et lite bord å ha for enden av sofaen, så jeg føler jeg gjorde et godt kjøp og alle er fornøyde:)

Det hører med til historien at da jeg var innom butikken kjøpte jeg ikke bordet. På tur hjem angret jeg sånn at jeg ringte butikken og ba dem holde det av slik at jeg kunne komme å kjøpe det senere på kvelden. Da jeg hentet det kikket jeg ikke oppi skuffen, og når jeg kom hjem fikk jeg en liten ekstrabonus. Noen andre har tydeligvis kikket på bordet og kanskje tenkt å kjøpe det, for i skuffa lå det to putevar og et lite brodert lommetørkle. Likte mønsteret, så dette skal jeg nok sy noe fint av en gang:) Hun i butikken sa at det var mange som hadde tittet på og vært interessert i bordet utover ettermiddagen, så jeg er glad jeg ringte og ikke bare tok sjansen på å dra tilbake for å kjøpe det på kvelden.

Koselige bonusstoffer fra bordets "mage".

1 kommentar:

  1. Hehe, det er dagen for orden i sysakene. Så fint bord! Veldig gøy å komme over sånt! Og kjenner meg igjen i diverse håndarbeid i stua ja. :)

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!