fredag 10. desember 2010

Hals til lita jente

I går fikk dere jo se den lille hjerterefleksen som skulle med som del av en julegave til ei lita jente vi kjenner, så i dag får dere se resten av gaven! Vet at foreldrene ikke leser med bloggen, så denne kan jeg trygt vise fram uten å avsløre noen julegaver før tiden...

Varm hals, heklet i Merino Ekstra Fine fra Drops. Mønsteret ble til underveis, og nå har jeg blitt flinkere til å skrive ned mønstrene jeg lager selv slik at jeg kan lage flere like dersom prosjektene blir vellykkede. Har hatt noen runder irritasjon etter å ha brukt lang tid på å lage en ting, og så ønsker jeg å lage en lik, men så er maskeantall, økinger og fellinger ikke nedskrevet noen plass... Så nå har jeg begynt å skrive min egen mønsterbok:)

Hjemmelagede knapper må også til!

Garnet til halsen var rester fra dette prosjektet. Var så sikker på at jeg hadde blogget det tidligere, men det har jeg visst ikke! Strikka denne til en venninne som hadde bursdag i september, og her kan dere se at gaven ble godt mottatt. At det skulle ta over to måneder fra bursdagen hennes til hun faktisk fikk gaven er jo en helt annen sak.... Dersom du også vil strikke en slik lue finner du oppskriften her! Den er superenkel og morsom å strikke:)

Heklatøflene mine vokser stadig, og i går kveld ble jeg ferdig med den første. Skikkelig motiverende når det går så fort! Og motivasjonen går jo også på å få varme føtter i et ganske gulvkaldt hus...

Så var det tid for å ønske alle en god helg igjen! Skjønner ikke hvor dagene blir av. Nyt adventstida og stress ned sier nå jeg. Jula kommer uansett, og koselig blir det, om ikke gulvene er nyvaska og alt man gjerne skulle gjort er gjort. Her i huset skal Eirik på julebord i kveld (med streng beskjed om å ikke drikke for mye!), så la oss håpe det ikke blir noe fødsel i natt...*krysser fingrene*





2 kommentarer:

  1. Så fin den ble, og knappene gjorde virkelig susen :-)

    God helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Her går det unna med julegaver, du er så produktiv.
    Halsen blev kjempefin og luen likte jeg godt, mulig jeg prøver meg på denne.

    Ønsker deg en riktig fin helg!

    Pernilla

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!