fredag 25. mars 2011

Min del av avtalen

For en tid tilbake lagde jeg en avtale med lillesøster om at hun måtte sove litt mer alene, ikke alltid oppå meg, slik at jeg fikk litt mer tid til både husarbeid og håndarbeid. Til gjengjeld skulle jeg hekle en rangle til henne. Denne giraffen har lenge svirret i hodet mitt, og etter et par kvelder med prøving og feiling ble jeg fornøyd:) Det ble lillesøster også, for hun elsker å ligge å se på den når jeg holder den foran henne. Gleder meg til hun klarer å holde den selv også! :)

Har giraffen flekker sa du?
Sant nok, men jeg kan ikke hekle annet en striper med to farger, og giraffer har i alle fall ikke striper!
Til neste giraff ser dagens lys får vi se om vi kan fikse noen flekker også. Det er vel ikke noe stort hokkus pokkus? Må vel være noe lignende som å strikke mønster med to farger? Noen som vet?

Øynene og kapselen som er inni (som jeg har fylt med perler) er kjøpt fra Kaptein Biff, garnet er Muskat fra Drops, og oppskriften er min egen!


God helg!

6 kommentarer:

  1. Næh so søt! Herlege sjiraffen :)

    SvarSlett
  2. Så søt! Og så utrolig proff den er! Godt jobba :)

    SvarSlett
  3. Supersøt! En flekkløs giraff er med eksklusiv enn de med flekker :-)

    SvarSlett
  4. Supersøt - flekkene kan vel hekles etterpå? Noen små rundinger som du dyr på? Jeg er ikke spesielt god på hekling, men akkurat rundinger er nå ganske enkelt... : D

    Fin helg

    SvarSlett
  5. Kjempesøt! Utrolig flink, er du! Og jammen en god avtale du har gjort m lillesøster! Håper den vedvarer.

    Tusen takk for hyggelig kommentar på finlandshetta mi! Jeg har vært nok i fine Bodø til å vite litt om vinden der, stemmer det at det alltid blåser? Jeg husker forresten en vårnatt der det IKKE blåste! Kanskje mens vinden lurte på om den skulle snu?

    Finlandshetta har ingen egentlig oppskrift bak seg, men jeg husker jeg skribla ned noen beregninger underveis... Skal ta et dypdykk på syrommet og se hva jeg kan finne, og om det kan transformeres til en oppskrift. Nevnte jeg at jeg har et kaotisk syrom? Eller eh, KREATIVT syrom heter det vel? (o:

    SvarSlett
  6. Så fin denne ble!
    Her har du all grunn til å være stolt av deg selv :)

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!