onsdag 27. februar 2013

Heklenåla i sving igjen

Etter å ha jobbet en stund med dette prosjektet, samt en tilsvarende til lillesøster føltes det greit med en pause fra strikkepinnene.
Heklenåla og noen rester med bomullsgarn ble gravd fram fra nederst i skuffen, og etter å ha lest Bad Monkeys innlegg om å hekle rett i glidelåsen, måtte jeg jammen ned i kjelleren og grave fram eska med glidelåser også!
 
Resultatet:
En passe stor pung til å ha i veska med sminke-eller-penner-eller-gud-vet-hva oppi.
Man får aldri for mange sånne!
 

Ei lita ullkule fra Søstrene Grene fikk bli glidelåspynt, med et minibroderi på.
Bunnen er forresten hekla rund, en fin variasjon som gav et anderledes uttrykk enn de som er hekla vanlig rett fram og tatt sammen i bunnen slik at de blir firkantet.
 
Et eksempel til etterfølgelse, og det blir nok flere sånne.
Nå har jeg et større oglitt mer komplisert hekletøy på nåla.
Noe som skal bli gave til en liten krabat.
 
Ellers måtte mannen plutselig jobbe ekstra i kveld.
Kjipt for meg som hadde planlagt loppistur og kafe med ei venninne min siste kveld "i frihet" før han egentlig skulle på jobb i morgen, men fint for bloggen som fikk en liten oppdatering.
Ikke så galt at det ikke er godt for noe, heter det vel?
 
Uansett, fin midtuke til dere!
Snart er det helg igjen.
 

1 kommentar:

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!