torsdag 3. november 2011

Himmelrom, sykdom og reise

Det har vært stille tider på bloggen i det siste.
Jeg har jobba, Eirik har vært på havet, ungene har krevd sitt og kveldene har vært for korte og trøtte.
I tillegg har jeg fått kink i ryggen og betennelse i hånda.
Ikke helt min uke føler jeg!

Men tenkte jeg skulle løfte stemninga med å vise fram noen bilder av noe jeg er veldig fornøyd med! Nemlig lille Ks rom!
Det er ikke 100 % ferdig enda, men bra nok til litt virkelighetsblogging. 
Hadde nok ikke egna meg som noen typisk interiørblogger, for jeg har ikke tålmodighet til å style og ordne bare for et bilde. 
Men jammen er det inspirerende å se andre som gjør det!

Her er putene jeg sydde på plass i "himmelrommet", en liten kosekrok vi har bygget der hvor det tidligere var to skjeve og skakke innbygde skap. Det er inni her mine heklede luftballonger og fly skal henge, men de er enda ikke kommet på plass. Og så skal det skuffer med hjul på under benken (som også har et hemmelig rom under madrassen), og skapdører på overskapene.

Fotenden av senga, men den fantastiske tapeten på siden av bokhylla! Fargen på veggen ble til ved at vi tok med en tapetbit til malebutikken og fikk dem til å blande den lyseste blågrønne fargen på "blomstene". En behagelig og dempet farge, samtidig som den gir litt liv til rommet. 
Perfekt:)

Hodeenden av senga. Ikke så mye mer å si om den egentlig. Under senga ser dere de to Malm-kommodene fra Ikea vi har brukt som fundament til senga. Rommet til lille K er knappe 6 kvm, og har ikke skap til klesoppbevaring, så her måtte vi tenke kreativt.

Her sitter jeg på huk i døråpninga og tar bilde, så dere ser at rommet er ikke særlig stort. Men jeg syns vi har utnyttet plassen godt, og lille K er strålende fornøyd! Han nærmest bor på rommet om dagene, og vil ha alle med seg inn dit. Godt at han trives:)
Overgangen fra sprinkelseng til "storguttseng" gikk også knirkefritt. 
Han er så flink den gutten!

Nå skal jeg pakke siste rest i kofferten, for i morgen tidlig setter jeg kursen mot hovedstaden for å besøke min veldig gode venninne (som var medvirkende i lampefesten). Min første husmorferie, og mine første dager borte fra begge ungene. Lille K har jeg vært borte fra kun et døgn før, og lillesøster for bare noen timer... Grugleder meg, men kjenner at det skal bli UTROLIG godt å sove uavbrutt (noe jeg knapt har gjort på 2,5 år), skravle, drikke vin, spise god mat, shoppe (takk mamma for tilskudd i kassen til en fattig hjemmeværende småbarnsmor), dra på Søndagsmarkedet på Blå, dra på loppejakt, sitte uforstyrret på kafé.....kunnne sikkert fortsatt lenge, men det skal jeg spare dere for! 
GLEDER meg i alle fall!!!

Litt synd jeg ikke kan pakke strikke/hekletøy, men kanskje er det en god øvelse i å faktisk bare gjøre én ting av gangen? Eller så får jeg drikke vin med begge henda. 
Eller spise godis og god mat. 
Det blir bra!

God helg til dere (og meg)!



8 kommentarer:

  1. Rommet ble kjempelekkert, og det var mange smarte løsninger der :-) Det høres virkelig ut som om du trenger noen dager for deg selv :-D

    Kos deg masse - klem Siv

    SvarSlett
  2. Utrolig fint rom! Svært så bra utnyttelse av plassen, ser det ut til. Og når lille K trives er jo det viktigste oppnådd.

    Høres ut som du virkelig fortjener den husmorferien der : D
    Har du forresten sett hvor fin den første posen av din voksduk ble?

    Takkogtakk igjen!!

    SvarSlett
  3. Liker rommet kjempegodt jeg:)Du har vært kreativ:)Nydeligste tapeten og nydelig farge på veggen:)
    Kos deg på ferie:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  4. Så fint rom han har fått :) Himmelrommet var så koselig , tipper han liker seg i den hulen ;) Og tapeten likte jeg kjempegodt .

    God helg !
    Og kos deg masse i Oslo :)
    Klem fra Janne

    ( Sist jeg reiste med fly , fikk jeg med meg heklekrok igjennom sikkerhetskontrollen ;)

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!