tirsdag 19. februar 2013

Duse pasteller og kruttsterk kaffe

En tur innom den lokale fretex'n resulterte i
noen herlige duse pasteller for et par gullpenger.
 
 Gammel flora, min andre, så nå har jeg kanskje hjerte til å rive ut noen sider for å henge på veggen.
Den var litt vannskadd på permen også, så da har jeg en god unnskyldning.
Ellers har jeg vanskelig for å ødelegge bøker, selv om jeg lenge har hatt lyst på noen florabilder på veggen.
 

Det lilla smykket er ekte plast og kosta meg en femmer.
Fint skal det være!

Falt hel for mønsteret og fargene på tefatet fra Figgjo, selv om det var rimelig slitt.
Er det noen som vet hvilken serie det er fra?
 
Og hvor kommer den kruttsterke kaffen inn i bildet?
Jo, når ungene mener det er en god ide å stå opp før fuglene om morgenen.
Mannen er på jobb, lillesøster hoster halve natta og store lille K mener dagen starter omtrent kl 05.37.
(Det tidspunktet har faktisk stått på klokka mi to dager på rad når han har våkna. Imponerende!)
Forøvrig har jeg innsett at det å diskutere med en 3-åring klokka seks på morgenen skjelden resulterer i annet enn en enda dårligere start på dagen enn det allerede var, og at lillesøster også våkner med et hyl når storebror tester lungekapasitet og viljestyrke mot mor...
 
Men heldigvis har jeg vinterferie og sender ungene i barnehagen,
selv om jeg er hjemme.
Trodde jeg skulle få gjort så mye, men det er bomull i hodet og en kropp som ikke
vil det samme som meg.
Kanskje på tide å lytte til kroppen og slappe litt av?
Kaffe i koppen og genser til lilleøster på pinnene.
Det kunne vært verre!
 
Fortsatt fin uke til deg,
vinterferie eller ei!
 

2 kommentarer:

  1. Håper formen blir bedre! Sporenstreks! Nyt alenedagen! Jeg har også det i dag. (sitter og planlegger rundvask av huset, men ennå er det bare med tanken).

    Ha en fin dag! klemmer:)

    SvarSlett
  2. For fine skatter du har funnet! Kjeden liker jeg veldig godt. Takk for tippser om fretex'n på Bodø. Når jeg har litt tid mellom fly og hurtigruta neste gangen, skal jeg løpe og ta meg en titt innom. Vannligvis blir det bare turen til Kremmerhuset :)
    Klem, PillePalle

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!