fredag 8. april 2011

Ny hekling

Det er jo ikke til å legge skjul på at man finner utrolig mye inspirasjon rundt omkring på blogger, og for meg som er på heklekjøret igjen vil det si at jeg ser nye ting hver dag jeg har lyst til å prøve. Den siste tiden har jeg derfor drevet med litt småhekling og innlæring av nye heklemetoder! Blant annet har jeg lært meg å hekle sikksakk slik som her:

Av en eller annen grunn kommer dette bildet på høykant selv om det ligger i min bildemappe, merkelig! Jaja, dere får se sikksakk-heklinga uansett:) Oppskrift fant jeg her.

Det resulterte i ei ny kopptue på kjøkkenet mitt siden de solgte gjestal bomull sport på obs'en til 9kr denne uka! Har inntrykk av at "alle" hekler eller strikker kopptuer for tiden, så da er altså jeg også en del av den gjengen!
 
Litt mønsterhekling har det også blitt. Dette var mye lettere enn jeg trodde, og hvis du også vil prøve, så finner du mønster her.

Dette er en av mine favoritter! Har alltid likt spiral-formen, så da jeg så at noen hadde heklet i spiral ville jeg også prøve. Jeg lette og lette, men kunne ikke finne noen som hadde lagt ut noe oppskrift, så da måtte jeg prøve selv! Ut fra et bilde jeg fant på en blogg og en god porsjon tålmodighet fikk jeg det til slutt til! Litt pirk i begynnelsen siden man må hekle alle fargene samtidig, men det gikk og jeg ble fornøyd:)

Til slutt har jeg lært meg å hekle afrikanske blomster. Kjempefint mønster synes jeg, og det ville nok blitt et kjempefint pledd...når døgnet får flere timer! Oppskrift finner du her hvis du vil prøve selv!

Vaffellue nummer 3 er også ferdig, og denne skal jeg beholde selv.

Så var det fredag igjen og jeg kan ønske alle faste lesere og andre som titter innom god helg!
Og så må jeg bare takke dere som legger igjen kommentarer til meg. Jeg setter skikkelig stor pris på det, og det er noe av det som gjør at det er så hyggelig og motiverende å blogge:)
Ekstra god helg til dere!

7 kommentarer:

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!