fredag 30. oktober 2009

Mine prosjekter for tiden

Dagens innlegg viser bilder av de strikke og hekleprosjektene jeg holder på med. Jeg finner stadig nye mønster jeg vil prøve, det finnes jo så mye fint! For ikke å snakke om fint garn...det er farlig å bevege seg innom garnbutikker! Nå for tiden er det likevel julegaver og en bursdagsgave som står i fokus. Det er jo under to måneder igjen, og jeg har som mål hvert år at så mange gaver som muig skal være 100% håndlaget av meg, og alle skal få noe som er hjemmelaget i alle fall! Tenker hvert år at jeg skal lage små gaver jevnt og trutt gjennom året, men den ender alltid opp med hektisk håndarbeidsaktivitet utover seinhøsten og fram til jul. Jeg synes det er koselig jeg, og tanken på å gi noe ekte og hjemmelaget til jul er så god. Det er jo det beste å få:)

Prosjekt nr. 1: Monsterbukser


Her er et prosjekt jeg har hatt gående en stund! Falt totalt for monsterbuksene da jeg så et bilde på en blogg (husker ikke hvilken), så da startet produksjonen. Har mange venner som har barn fra 0-6 år, og ullbukser er jo alltid kjekt. Og spesielt kjekt for ungene når de er litt morsomme også! Her ser vi tre utgaver, en til baby 0-6 måneder, en til ei jente på 2,5 år og en til ei venninne som er 26 år! Sistnevnte ble bare mamelukk for å ikke bruke for lang tid... Skal lage en til meg selv, for den ble utrolig stilig synes jeg, og jeg blir alltid kald på rumpe/lår når jeg er ute i kulda.
Her er lille K modell for den buksa som er til ei jente på 2,5 år. Den er jo altfor stor til han, men viser litt hvordan buksa er på! Er jo så stilig når de har stor bleierumpe inni slik at ansiktet kommer ordentlig fram:)
Prosjekt nr. 2: Sjal til meg selv i supermyk alpakka
Dette prosjektet begynte jeg på da jeg og mamma var en tur på Finnsnes på besøk hos slekta. Hos tante (egentlig gammeltante) fant jeg et kjempefint hullmønster som jeg bestemte meg for å kopiere og lage til et sjal. Man ser egentlig ikke så godt på dette bildet hvordan det blir til slutt, for det krøller seg sånn, men når det er ferdig skal jeg vaske og strekke det, og da kommer ferdigbilde:)
Prosjekt nr. 3: Gigantisk oldemorsrute i alpakka
Dette prosjektet begynte jeg på i går, og egentlig burde jeg begynt for lenge siden, for det er en bursdagsgave som skulle vært ferdig til søndag....det kan jeg nok bare se langt etter, men det går nok bra:) Får lage et fint kort og si at den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves:) Vanskelig å få fram fargene slik de er i virkeligheten, men det er nok det siste bildet som viser sannheten best. Lilla, offwhite, rosa og brun i skjønn forening, og skal til slutt bli et pledd/teppe:)

2 kommentarer:

  1. Hei,

    Så mye fint du har laget!!
    Takk for hyggelig besøk inne hos meg, og takk for at du vil delta i trekningen min:)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Så artig å treffe på en annen som blogger fra Bodø! Krummelure ligger i Sambogården, hvis du vet hvor det er. Jeg vet faktisk ikke hva gaten heter :) Du burde så absolutt ta en tur innom, det er mange flinke, kreative damer som selger hos oss. Gjerne på en torsdag for da jobber jeg ;-)

    Har også sett monsterbukser på en annen blogg og lagret bildet for inspirasjon. Vi har et lite gudbarn på 1.5 år, men med de strikkeferdighetene mine så hadde jeg ikke store forhåpninger om å få strikket en sånn til han.. Men når du har strikket en til ei på 26 så er det kanskje håp for meg og.. Kjempekul var den!!

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!