onsdag 7. november 2012

Tanteteppe

I begynnelsen av september var jeg så heldig å bli tante til en fin liten gutt i Bergen.
Med i kofferten da jeg skulle hilse på den lille nye nydelige verdensborgeren hadde jeg et krabbeteppe jeg har sydd.
Noen nye og noen gamle stoffer, et lag fleece inni og et lag til bakside, og vips, krabbeteppe til en fin liten fyr
 
Miks av nytt og gammelt.
Noen stoffer fra Tante Solbjørg, noen fra Panduro, noen fra en give away vunnet for lenge siden, noen kjøpt på loppemarked, og epler fra stoff og stil.
 
Mykt og godt for en liten kropp.


Med en far som er hekta på seilbåter og utsikt for seilturer hver eneste sommer i oppveksten, kan man jo starte tilvenninga tidlig...

 
Hovedpersonen selv hadde ikke så mye å si til gaven, men mammaen og pappaen var veldig fornøyde!
Og da er tante også fornøyd!
 
Nå er det strikketid og hemmelighetskremmerier.
Som vanlig har jeg startet altfor seint med julegaveproduksjonen, så pinnene går på høygir for å få produsert så mye som mulig av det som var planen.
Og så må symaskinen letes fram snart.
 
Men tiden flyr, og ting tar tid.
Dårlig kombinasjon.
Men koselig er det!
 
Fin midtuke til deg!
 
 


1 kommentar:

  1. Grattis med tantebarnet :-) Flott teppe, og en fin gave å gi :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!