tirsdag 10. november 2009

Julegaver

Jula nærmer seg med stormskritt, og dermed er det tid for litt ekstra aktivitet på håndarbeidsfronten! Jeg har jo allerede fortalt om monsterbuksene jeg holder på med, og også denne gang er det til de minste jeg produserer... Jeg har allid vært spesielt glad i elefanter. Synes det er så herlige dyr! Så her er resultatet av en søndags kveld ved symaskina:) Ikke ofte jeg syr på maskin, men jeg har visst heldigvis ikke glemt gamle kunster fra ungdomsskolen! Planen med elefanten er å sy inn tykk plast i ørene slik at det blir lyd når en klemmer på den (lille K elsker det!), og sy inn bjeller eller andre ting som lager lyd i beina/halen. Vi får se hva jeg finner! Lille K har allerede fått ta i bruk denne "prototypen", og liker den godt. Tror den faller i smak fordi det er mange "løse" deler han kan pelle på og undersøke nærmere, som f.eks. snabelen, ørene og halen.


Hvordan er det med dere andre da? I rute med forberedelser og gavelaging? Jeg får det alltid travelt den siste tiden, uansett hvor tidlig jeg begynner. Når jeg først setter i gang med noe kreativt har det en slags snøballeffekt. Jeg begynner med en ting, kommer på noe nytt, bare MÅ gjøre det, en ny ide dukker opp, og slik går det videre. Nå for tiden klarer jeg ikke å sitte å se på tv uten å ha noe i fingrene. Har jo pleddet jeg hekler som bursdags/innflyttingsgave til en venninne, og det er glimrende tv-arbeid. Det vokser stadig, og jeg skal komme med nytt bilde så snart det er ferdig:)

Nå skal vi stikke på babysvømming! Det er så utrolig koselig, og forrige uke hadde lille K sitt første ordentlige dykk:) Spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!