fredag 13. november 2009

Fuglemater

Mating av småfuglene hører vinteren til, og jeg synes det er så koselig å sitte å se på fuglene når de kommer for å spise. Så i dag tok jeg lille K i vogna og satte kursen for Plantasjen for å kjøpe fuglemater. Og hva kommer jeg hjem med? Jo, en lysestake! Og fuglemateren? Den står fortsatt igjen i hylla på Plantasjen...stakkars pippippene som må vente på maten!


Men jeg kunne jo ikke gå ifra denne? I tillegg var den på halv pris....selv om de akkurat hadde fått den inn! Grunnen? Jo, en av prismene manglet. De er bare festet med små "nøkkelringer", så jeg flyttet bare litt på alle slik at de fikk omtrent samme avstand, og vips, ingen kan se at den mangler noe!



Og til slutt et lite bilde av den i bruk. Ble kjempefint og stemningsfullt med stearinlys i, og jeg bare forestiller meg hvordan den vil bli med lange røde lys i til jul.... Som hos mange av dere andre bloggere begynner julestemningen sånn smått å komme sigende her, jeg gleder meg til tiden framover!

Et lite fint lite dikt om tiden før jul. Synes det var så beskrivende...

Tida før kan være den beste,
den før det har hendt
Da alle pakker enda er pakker,
før alle lysa er tent.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!