lørdag 12. februar 2011

Award!


Nå er det over en måned siden jeg fikk en hyggelig award fra Snertne sneller og små nøster og endelig har jeg tatt meg tid til å sette meg ned å finne og skrive ned tre ting jeg liker å gjøre (som var utfordringa). Så da får jeg begynne...

1. Jeg liker å være kreativ med hendene!! Enten det er med garn og pinner/heklenål, tegning, maling, interiør, stoff, saks og tråd, streng, perler, leire, trearbeid eller kamera. Her på bloggen har det blitt vist fram mest av det jeg lager av garn og pinner/heklenål, og det er av den enkle grunn at etter at jeg ble mor er det det som er lettest å få tid til. Det er lett å legge fra seg når man må sprette opp av sofaen av en eller annen grunn, og det er lett å begynne på igjen når man har tre minutter til overs. Men jeg savner virkelig å ha tid til de andre hobbyene mine, spesielt tegning/maling...men det krever litt mer. Jeg har sendt søknad om noen ekstra kreatimer i døgnet, men det er visst veldig lang behandlingstid....

2. Jeg liker å være ute!! Ut på tur, aldri sur:) Jeg er oppvokst på en øy i havgapet med nærhet til naturen, og det har fulgt meg videre. Jeg er kjempeglad i å være ute, enten sola skinner og man kan gå i lette klær, eller vinden uler og man pakker seg inn for å gå ned på bergene å se på "båra som bryt" (bølgene som bryter, for dem som ikke er helt inne i nordnorsk dialekt;). Nå for tiden er det mest ut i gata å leke i snøen sammen med lille K, men etter hvert som barna vokser til blir det lettere å ta lengre turer over lengre tid. For ikke å snakke om når jeg igjen skal få tid til å kjøre på telemarkski....

3. Jeg liker å være på Hugla. Det er mitt lille paradis på jord hvor jeg har tilbragt alle ferier så lenge jeg kan huske. Et gammelt nordlandshus med tun og fjøs, lavt under taket og fyr i ovnen, naust i fjæra og båt på havet. Kan man ha det bedre? Gården ble bygget av min oldefar Teodor og nå er det pappa som eier og tar vare på husene, og vi hjelper til så godt vi kan. Han brenner for det gamle og alt er holdt i gammel stil slik det var når det ble bygget i 1905. Det meste av møbler og inventar er også gammelt, så noen ganger får man litt følelsen av å bo i et museum:) Nå har jeg rast gjennom noen mapper på datamaskinen for å finne noen bilder å vise dere slik at dere kan se hvor vakker det er der, så her kommer de:

En herlig sommerkveld vi hadde vært på besøk i naustet til tante og onkel. Båten dere ser er nordlandsbåten vår, "Tuva".
Utsikt mot havet med månen som såvidt titter fram en lys sommerkveld.

Hus og hage, ripsbusker og dusj! Ja, vi har bare dusj i hagen (og bare utedo), for inne er det ikke bad siden huset er bygget på begynnelsen av 1900-tallet. Nede til venstre på husveggen ser dere leveggen (som ikke er malt) og dusjen på veggen ved siden av vinduet. Her dusjer vi, sommer som vinter, og det er bare herlig!! Heldigvis har vi ingen naboer på den siden av huset...

Tunet og fjøsen (med pappa på taket)!

Det ble kveldens innlegg fra denne kanten, og dere har fått vite litt mer om meg! Nå skal jeg jo egentlig sende utfordringa videre til tre nye bloggere, og jeg har valgt meg disse tre:

Milla med dilla - min barndomsvenninne fra den forblåste øya, fersk blogger og jeg tror hun har funnet hemmeligheten til de ekstra timene i døgnet, for jammen får hun gjort mye med hus og hjem, barn og hobby!

Kaptein Biff - herlig hekleblogg med haugevis av god inspirasjon, og en flott nettbutikk hvor man får kjøpt både ferdighekla ting, oppskrifter og rangledeler.

lille hottentott - flott og variert blogg med farger, inspirasjon og gode ideer!

Da gjenstår det bare å si tusen takk til den snertne snella som gav meg denne awarden og ønske alle en flott lørdagskveld!
 En ekstra hilsen til alle mammaer som titter innom - ha en strålende morsdag i morgen!!




2 kommentarer:

  1. Tusen takk for award! Jeg har fått noen før som jeg helt har glemt å "svare på", så hvis jeg glemmer den her også vil jeg bare si TUSEN TAKK! Jeg setter UTROLIG pris på det:)

    P.S. Godt å se at tapeten kom hel frem!!

    Klem Sissel:)

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre at Oda fikk bruk for teppet sitt:) Kan jeg få ønske meg ett bilde? glemte å ta ett før jeg sendte det nordover...
    Også award da! tjoho, det har jeg aldri fått før:) Tusen takk!

    Nå skulle jeg ønske dere ikke bodde så langt unna, da hadde vi kommet på døra med en gang. Lenge siden nå!

    Stor klæm <3

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!