onsdag 13. april 2011

Påske

Påska har for lengst gjort sitt inntog i bloggverdenen, og mange har hatt kyllinger og påskeegg framme i flere uker allerede. Her i huset eksisterer det ikke påskepynt, og det er ikke fordi vi ikke feirer påske. Vi har alltid reist bort i påska, til mitt lille paradis på jord, Hugla (her kan du se noen bilder jeg la ut for en stund siden), og i år er intet unntak. Påskepyntinga fåregår derfor der nede, med seljegreiner med gåsunger på hvor vi henger påskeegg som har blitt malt gjennom mange år. De eldste malte jeg og broren min da vi gikk på barneskolen, og så har vi (eller kanskje mest jeg) prøvd å fått malt et nytt hvert år. Tror kanskje det mangler noen fra de årene vi var tenåringer og påskeeggmaling ikke var så morsomt... Nå derimot synes jeg det er en knallgod tradisjon og skal nok få lille K og lillesøster til å føre den videre:) Kanskje kommer det første fra lille K allerede i år?

Jeg og mamma tar i alle fall med oss ungene og reiser med denne flotte båten i natt (litt upraktisk avgangstid kl 03.30, så det blir spennende hvordan lille K takler det...). Eirik og pappa kommer kjørende etter på fredag, så er hele gjengen samlet. Nesten i alle fall. Skulle gjerne hatt Knut og Hilde (bror og samboer) med oss også, men de kommer dessverre ikke nordover i år.

Da gjenstår det bare å ønske alle mine lesere en strålende påske!
Måtte dere få knall vær, spise mye påskegodt og ha en trivelig ferie med de dere aller helst vil tilbringe den sammen med!
Jeg har pakka sekken med uteklær til alle mann og strikketøy til sofakos om kveldene:)

Dette blir bra!

4 kommentarer:

  1. God påske til dig osse :-) Bare det var mig der skulle sejle med båden. Kos med æg og strikketøy :-)

    SvarSlett
  2. Da får dere kos dere allesammen, liten som stor. Håper vi kunne få litt fint påskevær og. I år blir det ikke skigåing med min skulder men jeg får ta benen fatt og trø meg litt etter veien, det går det og. Strikketøyet får ligge i ro og så får jeg bruke tiden på og lese, har mange bøker og ta av.
    Ha en riktig fin påske!
    Pernilla

    SvarSlett
  3. :) Goood påske til deg og! Tradisjoner er gull verdt!

    SvarSlett
  4. Høres hyggelig ut! Vi har heller ikke noe påskepynt her hjemme :-)

    God påske til deg også :-D

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!