tirsdag 6. april 2010

Påskerapport

Så var vi vel hjemme fra årets påsketur, med litt mer farge i ansiktet (siden vi har hatt strålende vær hele påska!), litt mer overskudd og rikere på gode stunder med familien. Tvillingbroren min har vært hjemme, og hele familien, utenom svigerinna mi, har vært samlet på Nyheim. Jeg er så glad i de feriene det skjer, og det er om mulig enda koseligere nå når lille K også er inne i bildet. Det er å fint at han får bli kjent med onkelen sin, selv om han bor i Bergen og vi ikke ser han så ofte.

Som oftest består påskeferien av turer å fjellet, snø, bål og pølser, men i år ble det ltt aderledes. Den eldste og den yngste i familien ble syke, og har vært slappe med feber, snørr og hoste. Jeg kom meg en tur på fjellet, til "påskesteinen" vår, ellers hadde vi koselige dager i og rundt huset. Alt i alt en rolig og fin påske, med mye tid til håndarbeid:) Har fått laget ferdig alle gavene til gaveleken, og litt til! Skal lage et innlegg om det senere i uka:)

Her kommer i alle fall noen bilder fra påska, en herlig uke med knallvær og vårstemning:

Noen turer i fjæra med herlig kveldssol fikk vi, takket være snille besteforeldre som satt barnevakt.


Nærkontakt med skogens konge...i fjæra! Hvis dere ser godt etter skal det være intet mindre enn 6 elger på det største bildet.


Herlige påskekyllinger (likheten kan vel diskuteres...) servert ute i påskesola sammen med en herlig kopp kaffe! Ideen fikk jeg herfra.

I morgen står hverdagen for tur, kanskje litt ekstra for min del. Jeg har jo vært hjemme siden 21. april i fjor, så for første gang på nesten et år skal jeg på jobb... Min snille mamma har tatt permisjon fra jobben sin for å være dagmamma for lille K, og vi er så takknemlige for det! Jeg tror de får en flott vår sammen de to, og jeg kjenner jeg er en smule misunnelig. Likevel skal det bli godt å få brukt hodet litt igjen, og få litt mer voksenkontakt. Er jo ikke så lenge til sommerferien uansett, og da får jeg jo masse tid samme med lille K:)

Ellers har jeg flere ting å blogge om. Jeg har hatt vinnerlykken på min side, og har vunnet to give aways den siste tiden, samt at jeg har mottatt en til gave i en ny gavelek. Så følg med, så får du se de fine premiene og får muligheten til å bli med på en ny gavelek:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!