søndag 29. januar 2012

Når jeg først fant gamle bilder...

...fant jeg også dette bildet, som jeg absolutt burde blogga for lenge siden. 
Ikke at det er spesielt vakkert eller noe, men etter dette innlegget var det flere som lurte på hva de små "husene" jeg hadde sydd skulle bli.
Her er altså svaret!
De ble til små, helt enkle ugler som kan pynte opp i huset, i barnevogna, på nøkkelhanken, eller hvor du selv måtte synes at det passer med en ugle!
Planen var jo å sy noen å legge ut i epla-butikken min, men utenom de jeg har gitt bort (og den på bildet som henger i stua mi), ligger de fortsatt som små "hus" i en boks med gjøre-ferdig-ting, og mangler en siste kjærlig hånd og litt fyll i magen.
En gang kommer de kanskje ut å flyr?

I morgen starter ny uke med nye muligheter.
Jeg håper virkelig på nye muligheter, 
for på tirsdag går kontrakten på vikariatet mitt ut og jeg står uten jobb.
Igjen.
Det er ikke det at jeg kommer til å gå arbeidsledig, for det er alltids behov for tilkallingsvikarer, men det er så slitsomt å aldri vite hvor man skal være, hvilket trinn og hvilke fag.
Å aldri være i samme klasse mer enn noen dager av slengen. 
Ikke vite navnene på alle elevene. 
Ikke vite hva de egentlig holder på med, annet enn opplegget jeg har fått i hånda.
Ikke rekke å bli ordentlig kjent med dem, og se utvikling.
Jeg kjenner at det sliter på meg og jeg mister litt gnisten og gleden ved å jobbe.
Men en gang må det vel ordne seg for meg også?

Uansett ønsker jeg alle en god uke!
Her er bortimot alle friske og raske, så dette blir nok bra likevel:)

3 kommentarer:

  1. Hei! Ser at du kommer fra Bodø, og at du er tilkallingsvikar i skolen. Jobber selv i barneskolen i Bodø, har hatt fast jobb i snart to år. Men det ordner seg nok for deg også, der jeg jobber trengs det masse vikarer iallefall.
    Og en dag får du fast, men jeg er enig at det er tungt å gå sånn.
    Artig å følge bloggen din.
    Inger Johanne

    SvarSlett
  2. HURRA!! Du har vunnet en ring Ü Send meg adressen din, og hvilken ring du ønsker (kom med to ønsker!). Og når vi er friske her skal jeg få postet en ring til deg Ü
    hobbykroken (a med snurr) gmail (prikk) com

    Supersøt ugle!!
    Og lykke til med jobb! Jeg har nettopp begynt å jobbe igjen etter noen måneder uten jobb...

    SvarSlett
  3. Hei:) Jeg likte den ugla så godt! Såååå jeg måtte prøve meg på en slik selv. Kan jeg lage et innlegg om ugla jeg laget, om jeg linker til deg?

    Uff, så dumt med de cd-hyllene! Godt at det skjedde uten unger i nærheten iallefall.

    god fastelavenssøndag i morgen!

    SvarSlett

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!