fredag 6. november 2009

Hils på Raffen!

Raffen er en blå giraff med lyd i magen som jeg og Eirik kjøpte på Ikea da jeg gikk gravid med lille K. Da han kom til verden ble den raskt en favoritt, for lyden blir så dempet og fin når den er innpakket i vatt, og han kunne ligge lenge å lytte til den. Litt makaber er den kanskje, siden man må dra den i halsen for å få lyd, men det er da en bagatell...;) Uansett, da lille K var omtrent 4 måneder døde plutselig Raffen, til stor sorg for både han og foreldrene. Halsen ble helt slapp og vi kunne ikke lengre trekke han opp. Bosatt i Bodø har vi heller ikke Ikea i nærheten, så det var lite å gjøre med den saken. MEN, så kom mormor inn som en reddende engel! Hun har vært på Oslo-tur, og hva fikk lille K i bygave? Jo, en ny liten Raffen! Han strålte som en sol da vi fikk lyd i Raffen igjen:) Et lite portrett av den lille blå:

Det er kjekt når foreldre/besteforeldre er på reise, for ofte vanker det en liten bygave når de kommer tilbake igjen, spesielt til lille K. Denne gangen hadde mormor med en liten ting til meg og Eirik også, nemlig en kjempefin skål fra Pentik, formet som et hjerte (i anledning 10-årsdagen vår). Syns den var kjempefin jeg:) Det var godterier i den også, men det forsvant forholdsvis raskt, og er nå erstattet av en rose fra buketten jeg fikk fra Eirik som jeg var så uheldig å knekke av.


Men det er ikke bare mormor som har vært på reisefot i det siste. Bestemor har vært en tur i Bergen/Haugesund, og da fikk lille K en gave da hun var på besøk her. Noen kjempegode lammeskinnstøfler. Enda er de ganske store til han, men de kommer til å bli kjempegode når han skal opp å springe rundt i stua:) Og når vi skal på påskeferie til mitt himmelrike på jord, et gammelt nordlandshus bygget av min oldefar. Verdens varmeste atmosfære, men gulvene er kalde. Jeg elsker å sitte slik å tenke framover i tid. Gleder meg så enormt til å se lille K bli stor. Det går så fort, og det er nye framskritt hver eneste dag. Nå snurrer han fra mage til rygg og tilbake, og temperamentet blir satt på prøve når han vil ha en leke som ligger litt for langt foran han og han enda ikke har funnet ut hvordan han kommer seg framover... Han er herlig!

Ellers holder jeg på med et lite syprosjekt for tiden. Spisebordet er for anledningen arbeidsbord, siden hobbyrommet/kontoret enda ikke er pusset opp, og for øyeblikket fungerer som malerom for blant annet lille Ks sprinkelseng og noen hyller jeg skal ha opp på kjøkkenet! Blider av både sy- og maleprosjekt får komme en annen gang! Håper å bli ferdig med begge deler iløpet av helga:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du noe du vil si? Jeg vil gjerne høre!